Є велика кількість автомобілістів, які готові вкладати власні кошти в облаштування електрозарядок, але їм потрібна зрозуміла, чітка дозвільна процедура.

Електромобілі уже давно стали важливою частиною транспортного трафіку в світі і Україні. У всьому світі люди рятуються від загазованості та транспортних корків переходом на електричний транспорт  – громадський і приватний.

У Львові також бачимо стрімке зростання ринку електромобілів, проте розвиток інфраструктури електрозарядних станцій відверто «не встигає» за новітніми тенденціями ринку.

У чому полягає проблема?

У місті майже немає зарядок, які б були встановлені в дворах багатоповерхівок, спальних районах, а це унеможливлює розвиток електричного транспорту. Львів’яни розуміють, що електрокар більш вигідний в деяких позиціях, ніж авто з двигуном внутрішнього згорання, але придбати його не можуть з різних причин, в тому числі тому, що його банально немає де заряджати.

Разом з тим, якщо підприємець хоче встановити електрозарядну станцію і бути оператором цих зарядок, потрібна фактична адреса – земельна ділянка чи поштова адреса. Це дає підстави для отримання технічних умов для підключення до електроенергії. Адже без прив’язки до місцевості, «Львівобленерго» не може видати технічні умови для підключення до електроенергії.

Що ми пропонуємо?

Вирішити цю проблему шляхом отримання права оренди конструктивних елементів для встановлення електрозарядок. Крім цього, якщо у багатоквартирних будинках є мешканці, готові встановлювати не для комерційного використання електрозарядні станції за власний кошт, для них потрібно встановити спрощену процедуру.

Щоб закласти фундамент вирішення цієї проблеми, ми з управлінням вуличної інфраструктури міської ради, готуємо відповідну ухвалу про розвиток інфраструктури електрозарядних станцій у Львові. Там має бути прописаний алгоритм отримання місць.

Адже якщо пропишемо мешканцям алгоритм дозвільних процедур і він буде простий, зрозумілий і недорогий, (а бажано – безкоштовний), – закладемо фундамент розвитку інфраструктури електрозарядних станцій.

А коли їх з’явиться достатня кількість, то виникне конкуренція і дешевша ціна на послуги електроенергії. Це стимулюватиме до придбання електрокарів, які насправді є екологічнішими та дешевшими в експлуатації.

Сподіваюсь, уже в першому півріччі 2022 року приймемо цю ухвалу і надалі будемо її удосконалювати в залежності від потреб користувачів. Головне – зробити перший крок!