Львів повинен власним прикладом і відповідним зверненням до уряду ініціювати підтримку українського виробника у галузі машинобудування на державному рівні. Зокрема, через створення преференцій при проведенні міжнародних тендерів на закупівлю транспорту.

У цьому переконаний голова транспортної комісії ЛМР, депутат «ВАРТИ» Ігор Зінкевич, який під час сесії міськради озвучив звернення, підготоване спільно із керівником ГО «За якісний транспорт» Святославом Товстигою.

Депутат нагадав, що у грудні 2020 року Україна уклала кредитний договір на 200 млн євро з Європейським інвестиційним банком на проєкт «Міський громадський транспорт України ІІ». Він передбачає закупівлю нового електротранспорту, будівництво та оновлення мереж. Ця угода може стати хорошою нагодою отримати замовлення українським підприємствам. Але для цього потрібно створити відповідні передумови.

На жаль, зараз на тендерах здебільшого перемагають іноземні виробники. Зокрема, 80% українського ринку комунального транспорту за білоруськими виробниками, велика кількість яких дотуються кредитами з країни-агресора Росії. За відсутності мита на ввезення транспорту з країн СНД, «білоруси» перемагають у публічних торгах винятково за рахунок нижчої ціни.

«Ми повинні змінювати таку антидержавницьку політику. Той же ЄІБ рекомендує при закупівлі транспорту передбачати 15% різниці у ціні для товарів, які вироблені у країні замовника. А це такі, що містять бодай 30% місцевого готового продукту. Якщо ми візьмемо це за основу, то наші виробники матимуть очевидну перевагу перед іноземними аналогами. Підприємства матимуть замовлення, працівники – зарплату. Кредитні кошти залишатимуться в Україні, а не годуватимуть чужу економіку», – впевнений Зінкевич.

Відтак він закликав міського голови, аби Львів власним прикладом показав, як надавати преференції українському виробнику. Також мерія має підготувати звернення до уряду з вимогою розробити програму повернення 15% різниці до місцевих бюджетів українських міст з державного бюджету.