Сучасна автостанція – це повноцінний інфраструктурний об’єкт, а не лише місце для «прибуття-відбуття» автобусів. Мають бути хороша пропускна здатність транспорту, вбиральні, місця для відпочинку пасажирів і водіїв, навіть невеликий готель. Поруч – паркінг. І саме цього треба досягнути у Львові.

До такого резюме дійшли учасники експертної дискусії на тему транспорту, яку організував і провів у своєму медіацентрі рух «ВАРТА». Експерти констатували: для львівських автостанції нема стандартів якості і мерія навіть не намагається їх розвивати. Запропонували, як змінити ситуацію.

«Проблема наших автостанцій в тім, що вони не є стандартизованими інфраструктурними об’єктами, які однаково мають забезпечити комфортні умови обслуговування як для пасажирів, так і для водіїв автобусів», – говорить директор ТОВ «Культура Паркування» Сергій Партика.

Він звернув увагу, що навіть на нещодавно відремонтованих автостанціях Північного автовокзалу та Автовокзалу на Головному залізничному вокзалі не передбачені паркувальні майданчики, місця для авто проводжаючих. Нема передбачених стоянок для легального таксі, нема стоянки для тривалого зберігання авто, які, для прикладу, є в Львівському аеропорті.

«Давно йшлося про винесення автостанцій на околиці міста і це частково реалізовано. Але питання: як? В умовах створення Львівського ОТГ особливо актуальне питання створення ефективних перехоплюючих паркінгів і стоянок тривалого зберігання авто. Адже логічно було би доїхати власним авто до автостанції на околиці міста, там його запаркувати і пересісти на громадський транспорт чи міжміські автобуси», – каже  Сергій Партика.

З ним погодився й координатор «ВАРТИ» Ігор Зінкевич, який нагадав про АС-№6 на Личаківській, яку, попри його чисельні звернення, тільки зараз планують перенести. Причому варіант, який розглядається, далеко не найкращий.

«Місто має запропонувати бізнесу вільні місця під автостанції, шукати інвесторів. Запросіть бізнесменів, скажіть, які автостанції вони мають будувати і чим місто може долучитися. Все просто», – наголосив він.

За словами представника бюджетної комісії ЛМР, координатора «ВАРТИ» Валерія Веремчука, і будівництво нових автостанцій, і паркінгів – це винятково інвестиційна історія, куди не потрібно залучати бюджетних коштів.

«Звісно, легше взяти кредит, аніж шукати хороших і чесних інвесторів, створювати для них адекватні умови співпраці. Але кредити – це шлях хіба у боргову яму, в якій Львів і так уже застряг. Й альтернатива позикам одна – інвестиції. Я вже на раз говорив, що цілий спектр послуг, об’єктів потрібно віддати приватникам. Це і будівництво автостанцій, паркінгів. Тому питання не в грошах, а в бажанні шукати можливості для розвитку», – резюмував Валерій Веремчук.

Нагадаємо, рух «ВАРТА» розпочав серію тематичних експертних дискусії щодо розвитку найважливіших сфер для життя львів’ян. Саме обговорені пропозицій стануть основою програми розвитку міста на найближчі п’ять років «Твій Львів».