Ще два місяці тому подав запит, щоб ознайомитися із програмою «Розвитку маршрутної мережі електротранспорту Львова». Нарешті отримав відповідь. І маю кілька застережень до того, що напрацювала мерія.

Програма передбачає розширення тролейбусної мережі через створення нових і відновлення кількох старих маршрутів. Зараз у Львові тролейбуси курсують за десятьма маршрутами, на які випускають 59 одиниць транспорту. За вісім років кількість маршрутів має збільшитися до 17, які обслуговуватимуть 180 тролейбусів, у тому числі й із автономним ходом. Загальна довжина тролейбусних ліній має зрости практично вдвічі – зі 148 км до 395 кілометрів.

Також має з’явитися чотири нових трамвайних маршрути, а загальний кілометраж мережі зі 118-ти планують збільшити до 200 кілометрів.

Уся програма розбита на два етапи: 3-5 і 5-8 років. І ось моє перше зауваження. Окрім етапності по кількості років – більше жодних термінів, послідовності виконання запланованого по жодному із пунктів. Мовляв, Програма буде реалізовуватися у «робочому режимі», залежно від наявності фінансування.

А фінансування – це також окрема історія. Перше – оновлювати рухомий склад у мерії вкотре планують винятково за рахунок кредитів від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) та Міжнародної фінансової корпорації (МФК). Йдеться про купівлю 120 нових тролейбусів різних видів. За позичені гроші хочуть будувати і нові ділянки тролейбусних ліній – на вул. Кульпарківській; на вул. Виговського від Патона до Городоцької; на вул. Володимира Великого від Тролейбусної до Стрийської. Отож – знову кредити і борги.

Друге – для багатьох пунктів програми джерела фінансування взагалі не прописані.

Ще один важливий момент. Як ідеться в Програмі, в основі проєктування оновленої маршрутної мережі – врахування пасажиропотоків. А де ще й врахування побажань мешканців? У Програмі, попри чисельні обіцянки мера пустити тролейбус у Рясне, про цей мікрорайон ні слова. Сьогодні, до речі, відбулася робоча зустріч щодо реалізації Стратегії розвитку Рясного, на якій представник «ВАРТИ» Юрій Добуш звернув на це увагу. Чиновники пообіцяли виправити  недогляд. Беремо це на власний контроль.

А ще мене дуже подивувало, що в Програмі замовчуються питання, з яких і має починатися розвиток електротранспорту. Це завершення реконструкції транспортно-ремонтного депо на вул. Промисловій, 29, що вже триває шість років. Це стабілізація видатків на обслуговування, ремонт транспорту через приведення до порядку інфраструктури, потужності якої не витримують навіть уже наявної кількості трамваїв і тролейбусів. Перш ніж запускати нові маршрути, купувати новий транспорт, потрібно створити всі передумови, аби цей транспорт їздив, не «горів», вчасно і регулярно проходив техогляди, дрібні ремонти.

Я не раз наголошував, що найоптимальнішим варіантом для покращення мобільності Львова вважаю розвиток електротранспорту. Утім, переконаний, створення ось такої Програми з багатьма невідомими мало допоможе.