Модернізація і відновлення тягових підстанцій у всьому місті – це перший і основний крок до розвитку електротранспорту у Львові. Ще на стадії проєктування нових ліній, капітальних ремонтів вулиць, через які пролягають тролейбусні та трамвайні маршрути, потрібно передбачати можливості для резерву потужностей ліній подачі енергії.

У цьому переконаний голова транспортної комісії ЛМР, депутат «ВАРТИ» Ігор Зінкевич.

За його словами, питання «кабелів, електромереж, підстанцій і фідерів» малопопулярні у мерії, адже вони вузькопрофесійні, незрозумілі мешканцям, на них складно зробити гарну піарну картинку. Втім саме їх вирішення – гарантія нормального курсування електротранспорту, бо без тих же справних фідерів навіть найсучасніші трамваї «горітимуть», замість перевозити пасажирів.

Якими можуть бути наслідки від необдуманого проєктування, зараз на собі сповна відчувають мешканці Сихова, які практично щодня відчувають незручності через перебої у русі трамваю. Від початку запуску сихівської лінії планувалося, що нею курсуватимуть 17 вагонів. Та вже зараз на маршрутах № 4 і 8 їздять 31 трамвай.

«Саме збільшення кількості транспорту на маршруті спричинило перевантаження контактно-кабельної мережі та обладнання підстанції. У результаті – «вибиває» нові кабельні лінії фідерів на вулиці Стуса, зменшується термін експлуатації обладнання. З відповіді «Львівелектротрансу» стає зрозуміло, що зараз треба проводити навіть не капремонт фідерної лінії, а будувати нову. Причина цього – легковажне ставлення до розробки проєкту, визначення пасажиропотоку, кількості транспорту, що курсуватиме на лінії в майбутньому, реального навантаження на мережу», – пояснює Ігор Зінкевич.

Депутат переконаний, що історія зі сихівським трамваєм має стати уроком на майбутнє. Тим паче, що у Львові планується будівництво трамвайних ліній по вулицях Замарстинівській і Миколайчука, тролейбусної лінії на Рясне.

«Ще на стадії проєктування обов’язково треба враховувати стан і можливості наявних місцевих тягових підстанцій, передбачати створення резерву потужностей. Тож пропоную зробити зміни у «Плані сталої міської мобільності», передбачити у ньому поступову заміну дизельних автобусів на тролейбуси із автономним ходом та електробуси, розробити заходи із модернізації контактно-кабельних мереж і підстанцій. Інакше від колапсу не врятують ані нові маршрути, ані новий транспорт», – резюмував Ігор Зінкевич.

Щодо Сихова, то зараз, щоб бодай трохи розвантажити мережу, він пропонує повернути на маршрут спарені вагони, яким можна одночасно перевозити велику кількість пасажирів.