На території комунального перевізника АТП-1 вже кілька років простоюють автобуси ЛАЗ 2008-2012 років випуску, адже підприємство не здатне організувати капітальний ремонт транспорту. Втім саме ці автобуси можна було би запустити для кращого сполучення Львова із населеними пунктами, що входять у Львівську міську територіальну громаду.

Із пропозицією відремонтувати ЛАЗи, серед яких і знамениті «гармошки», виступив депутат ЛМР від «ВАРТИ», голова транспортної комісії Ігор Зінкевич. На його переконання, дивно, що мерія з року в рік готова брати кредити на нові автобуси, але не може дати привести до ладу навіть той рухомий склад, що вже є у міста.

«Автобуси, які ще роками можуть служити громаді, поступово перетворюються на брухт. Я отримав відповідь на своє звернення щодо ремонту ЛАЗів, з якого з’ясувалося, що АТП-1 не спромоглося організувати капітальний ремонт автобусів. Аргументи, чому так сталося, для мене не надто переконливі. Понад те, складається враження, що тендерні умови на капітальний ремонт свідомо сформували таким чином, щоб конкурси, а таких було два, закінчилися нічим. Жодне підприємство не зголосилося для участі», – говорить Ігор Зінкевич.

Перше, що насторожує, – занадто низька стартова вартість. Наприклад, капремонт «гармошки», початкова ціна якої у новому стані становить щонайменше 8,5-9 млн грн, АТП-1 оцінило лише у 800 тис. гривень. Насправді ж, економічно обґрунтована вартість капітального ремонту становить близько 15% від початкової вартості автобуса.

Другий момент – обов’язкова вимога, яку прописали у тендерній документації на ремонт автобуса ЛАЗ-А191 від 4 листопада 2020 року, щодо адреси проведення робіт: «місце надання послуг повинно бути розміщене в межах м. Львова або на відстані – не більше 15 км (за найкоротшим маршрутом) від місцезнаходження замовника (м. Львів, вул. Авіаційна, 1)».

Очевидно, що це суттєво звужує коло потенційних учасників тендеру, адже у місті та його околицях не так вже й багато підприємств, які можуть проводити капремонт ЛАЗів.

Відтак Ігор Зінкевич пропонуватиме оголосити ще один тендер, але вже без вимог щодо відстані ремонтного підприємства від території АТП-1 (тим паче, що витрати з доставлення бере на себе виконавець). Також каже, що спочатку треба  вивчити ринок послуг, провести перемовини із  ремонтними компаніями та правильно визначити орієнтовну вартість робіт.

«Неспроможність організувати ремонт автобусів ЛАЗ ставить під сумнів доцільність закупівлі нових автобусів у кредит. Як і будь-яка техніка, ці автобуси з часом також потребуватимуть середнього чи капітального ремонту. А Львів не настільки багатий, щоб списувати автобуси вже після 6–8 років експлуатації, як це сталося із ЛАЗами», – резюмував Ігор Зінкевич.