Навіть без е-квитка, який у Львові обіцяють запустити на початку наступного року, є інструменти, що вже зараз можуть зробити ринок перевезень прозорішим, вартість проїзду обґрунтованою: встановлення тарифів по кілометражу, запуск абонементів в автобусах, робота контролерів.

«Це все можна було запустити ще кілька років тому. Наприклад, з 2017 року існує рішення виконавчого комітету щодо прорахунку пасажиропотоку. Воно не виконане. Також є норма законодавства, що дозволяє на місцях встановлювати оплату  за проїзд по кілометражу.  У Львові її також проігнорували», – заявив голова транспортної комісії ЛМР, депутат фракції «ВАРТА»  Ігор Зінкевич у програмі «Стінка на  стінку».

Він нагадав, що повноцінно е-квиток має запрацювати аж у січні 2022 року. Тож можна й далі жити очікуваннями на нього, а можна з користю використати час, який ще залишається до цього моменту.

«Наприклад, абонементи… Дуже перспективна річ, завдяки якій мешканці  зможуть економити на проїзді, коли постійно користуватися громадським транспортом буде вигідно. Абонементи діють у нашому електротранспорті. Та, на жаль, для автобусних перевезень цю практику не застосували, хоча такі пропозиції були. Як і запуск контролерів в автобуси. Але при е-квитку не буде вибору: у договорі прописана необхідність контролю. Тому вже зараз можна впроваджувати абонементи в автобуси, готувати і запускати контролерів», – пропонує Ігор Зінкевич. 

Депутат наголосив, що справді тільки е-квиток дасть чітке розуміння: яким має бути тариф на перевезення, скільки платитимуть пасажири з особистих гаманців, а які дотації будуть потрібні з бюджету.

«При е-квитку ми зможемо показати мешканцям кожну складову тарифу, адже він має враховувати не лише пальне, ремонти, а й обслуговування е-квитка, операційну діяльність, роботу працівників.  Але вже зараз є інструменти до того, щоб зробити ринок перевезень прозорішим. Було би бажання їх впровадити», – переконаний Ігор Зінкевич.